Látogatottság




Locations of visitors to this page


Google

Google

adsense

Címkék

hArcOK

Önámítás lenne, ha azt mondanám, mindenkinek szól. Főképp az unalom elűzése, az ezt olvasók mosolyra fakasztása a cél. Megmutatni a világnak, hogy tömören (néha szószátyáran) mekkora hülye is vagyok. Lesznek benne képek, videók, gondolatok, összefüggések, nyalánkságok. Az általam leírtakért az MGM semmilyen felelősséget nem vállal!

Friss topikok

  • zsholtiqa_nyócvanbazze: ÍRJÁ' MÁ' VALAMIT MEGINT!!!!!!!!!!! Olvasni lenne kedvem az agymenéseid!!!! (2009.04.14. 20:56) Ülök a buszon, mélázva
  • mastadoc: Szia! Dani 28 éves volt, amikor életét vesztette egy értelmetlen autóbalesetben. Én Zoltán vagyok. (2008.07.30. 11:53) Együd Dani
  • mónika: Kedves Zoli! Tudod a divat, valahol a Mc' Donaldsnál kezdődik, és a svájci síeléseknél ér véget, ... (2008.02.19. 19:45) 5 pártti egyetértés
  • Zsé: Ma jöttem rá, hogy mióta nem dolgozom a GyarmatiTV-nél, azóta nem szedek nyugtatót:) JUHÉÉ (2007.11.13. 17:56) Becsöngettek!
  • Zsé: Szerinted a TRAUBI a MÁRKA meg az összes többi akkor és most mennyivel jobb összetevőiben mint a C... (2007.11.06. 23:21) Traubit szódával

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ezekre odafigyelek

Internet, szélessávon, szabadon...

2007.09.06. 12:40 | Mastadoc | 33 komment

Címkék: internet vidék hátrány sérelem

Budapesten! Hol máshol? Naná, hogy ott, ahol az internet után vágyódó emberek tobzódnak a jobbnál-jobb ajánlatok közt. Nesze, itt van még egy opció. Főjön a fejetek! Nehogy könnyű legyen dönteni. A vidékiek pedig rezignáltan veszik tudomásul, hogy ismét csak parasztok, és be kéne költözniük császárvárosba. De akkor ki adna enni nekik?

Szeretnék itthonra ismét internetet. Olvasgatom a jobbnál – csúcsszuperebbnél - jelzőkkel el sem mondható mennyire jó ez, ajánlatokat. Közben csóválom a fejem, mert megint kiderült, hogy nem lehetek agglomerációs földműves – vidéki paraszt vagyok! Punktum! Hiába álmodok Lamborghini traktorról, a tehénszaros gumicsizma ott figyel rám valamelyik sarokban. Sőt! Egy kedves ügyfélszolgálatis (csaj) –tól még azt is megkaptam, hogy hogy jövök én ahhoz, hogy konyítok valamicskét is a számítógéphez, meg tudom, mi a különbség a megabit és a megabájt között! (Erre mondtam neki, hogy szívesen átküldenék egy kiló bájt az arcára, féltégla formátumban! De erről- és a telefont letettem. Viszont artikulátlanul üvöltöttem a páfrányunkkal, hogy hogyan lehet ő okosabb, mint az előző hölgyemény.)

De azért volt némi sikerélményem is, mert ezeket találtam:
Betárcsázós internet: jaja, a XXI.-ik században! Na ezzel torrentezzél! Lassú, megbízhatatlan, bár van ingyenes szolgáltató is, általában még mindig horror áron. (Ár-érték viszonylatban)

ISDN: illetve a v2.0, okosabb, még mindig lassú, de digitális és szinte lehetetlen magánszemélyként hozzájutni

Wi-Fi: sebességére nem panaszkodnék, ha nem függne nagyban valamitől. Ugyanis azt állítják, hogy a légköri viszonyok nem tudják zavarni, de gyakorlatban olyan ingadozást mutat, mint a hullámvasút. Van forgalomkorlátos „ócsóért” (ami alapból kiesik) és van korlátlan „jópénzért”. Az árat a járulékos költségek (antenna + telepítés) emelik fel, a nem éri meg kategóriába.

ADSL: a kedvencem. Rengeteg szolgáltató megannyi csomaggal. Ismerkedés közben elveszik az ember a sokszínű ajánlatok közt. A valóság az, hogy minden szolgáltató a T-onnyál rézvezetékén keresztül engedné be a nagyvilágot. Ezért az árak alaphangulatáért, a szép pink színű, extragigamulti (fokozható még?) felel. A csomagok 1Mbit-től 8Mbit-ig, korlátlantól a korlátozottig, akcióstól a mégakciósabbig, szebbnél-szebbek. A valóság azért ennél árnyaltabb, nem is picit. Ugyanis, ha megrendelem az 1Mbites csomagot, akkor a letöltési sebességi minimum(!) 160kbit/s  az 1280 kbit/s-hez képest. (A 4Mbit-esnél 256/4480, a 8 Mbit- esnél 480/8096 kbit/s). Tehát az 1 megás csomagnál elég a nyolcadát teljesíteniük, teljes pénzt kell érte fizetni! De erről részletesebben később.

Mobilinternet: újdonság! De szép is lehetne. Mint mindenbe, ebbe is tettek egy szép csavart. Szélessávon csak Budapesten illetve néhány nagyobb városban lehet szörfölni. Máshol örülhet az ember a modemes sebességnek is. Viszont a laptoppal rendelkező egyének (mint pl. én), elvileg bárhonnan tudnánk csatlakozni. Mindezt elég tűrhető áron.

Konzekvencia: fogjam be a szám és örüljek annak, ami van! Vagyis lehetne, mert a kedves T-onlány hiába tett ígéretet a hiba 72 órán belüli elhárítására, már több mint 3 hete, gyakorlatban nincs internetem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mastadoc.blog.hu/api/trackback/id/tr10158748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Broki 2007.09.06. 14:18:47

Egyet kihagytál: Kábelnet!!!
Pl UPCChello-ról is írhatnál sok szépet!! Nappali letöltési sebesség korlátozás(nehogy 'má napközben torrentezzél), 250 GB letöltési havi korlát!

legacy 2007.09.06. 14:21:48

Jánlom a kábel tv szolgáltatók által nyújtott internetet (kivéve UPC), én kétfélét is kipróbáltam - fibermail (alföldön) illetve vidanet (győr). Meg voltam elégedve. És mindekttő vidéki....

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.09.06. 14:36:59

Hát, nemtom, én sokat szopok a mobilinternet miatt.. Vonatokon szinte sosincs rendes T-mobile térerő, és valószínűleg kurva szánalmas látványt nyújthatok, amikor vidéken térerőt keresek a laptoppal, mert el kell küldenem egy emilt. 3G, ahogy írtad, szinte sehol.. De az adatkártya vevője amúgy is gyengébb, mint egy átlagos mobilé. Akkor már inkább vodafone HSDPA-t javaslok, mások azt mondják, korrektebb a lefedettség, de nekem ezzel nincs tapasztalatom.

GSM/GPRS sebeség egyébként nekem 57,6 kbs.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.09.06. 14:39:47

amúgy lokális kábelnet vidéken tényleg nagyon megy.. szüleimnél is olyan van, oszt száguldanak a neten. :)

ezmiisez 2007.09.06. 14:44:42

Szoval akkor mirol is szol ez az ize? Nem ertem.

G. Lóci 2007.09.06. 14:57:30

Mondjuk egyrészt havi 250 GB kurva sok, másrészt nincs ilyen korlát sem (én UPC-nél vagyok pár hónapja, náluk legalább közelíti a sebesség azt, amit árulnak, míg az ADSL-szolgáltatóknál, akikkel van tapasztalatom, talán a harmada, jó esetben a fele - a sját maguk meg a főszolgáltatójuk (T-Com) által adott mérőprogram szerint is).
Az meg külön jó, hogy valaki azért sír, mert nem lophat kedve szerint :-)

Maddness69 2007.09.06. 14:57:55

Kábelnet - vidék. Immár három éve. És most már 8 Mbites. És tényleg annyi is. Stabilan.

Franky 2007.09.06. 15:15:32

A mindenki által nagyon kedvelt T... -tal nekem is tele van a (tö..m) "hócipőm"... folyamatosan azt nyomják, hogy milyen überfasza hogy már mindenki tud ADSL-en keresztül netezni... de 1. Félúton lakok Székesfehérvár és Bicske között, nem a világ végén... és még normális vezetéskes telefon sincs... nemhogy ADSL... 2. Az idén nyár elején egy kis szolgáltató épített ki mikrohullámú netet... viszonylag olcsón... jó mondjuk a nagyok ajánlatánál kissé többért... de sose volt még problémám vele...

yooccoo 2007.09.06. 15:22:42

G. Lóci: a P2P kapcsolatok vannak korlátozva
bármilyen más letöltési módnál a normális sebességgel megy a net

gozó 2007.09.06. 15:28:15

a t-online egy rablóbanda. Szabadversenyzőnek álcázott monopólium, ami összeköltözött a titkosszolgálattal, és egyébként is a németeké, akik meg el fogják adni az oroszoknak, aztán jöhet vissza az ávó a kagylókba (bár már itt is van valójában, most is vele beszélgetek, illetve kattogok) ... és egyébként is, mi az, hogy olyan területeken, ahol lehetne ADSL, mert ki van építve, csak az elosztót kellene bővíteni, nem hajlandóak, mert...minek is...ja, hogy a vidéki paraszt otthonról óhajt urbanizálódni...hát rombolja le a faluját saját két kis kacsójával és fáradjon be a jól lefedett citybe hómlessznek, ott aztán majd kaphat orrba-szájba 3G-t meg 4G-t is. és a Blaha-aluljáróban majd alszik a laptopján, amíg el nem lopják, és így az eszköz válik a céllá.-- BALKÁN....SEGÍTSÉG...

zozi 2007.09.06. 15:29:03

WDSL-leszabályozva (ha letöltesz, nincs internet, ha internetezel, nem tudsz letölteni)

megarambo 2007.09.06. 15:33:03

Hát igen, engem a TVNET sz...t, hurok átengedés T-Com területen 8M-ás csomag ami max 2M-val megy, mert a hálózat tulajdonságai nem teszik lehetővé a nagyobb sebességet.(persze ezt előre ők nem tudták) csak eladták a nagyobb csomagot és nem hajlandóak módosítani, mivel hűségnyilatkozat van és a szerződéses minimumot tartják. De azért "korrektek" és mindig leírják, hogy megtesznek minden tőlük telhetőt, csak az előfizetésemmel kapcsolatban ne kérjek semmit, mert a szerződés az szerződés.

nabla 2007.09.06. 15:35:28

Tisztelt Reménytelenek!
Van e kies hazában egy DIGI Kft, és van neki egy u.n. "LAN hálózaton történő Internet szolgáltatás" nevű
terméke, némely helyeken, Pesten, Kiskunhalason, Pécsett is, mostanában helyezgeti üzembe. Vezetékei kiépítve már sok-sok panelházban.
Max 20Mbit/sec fel/letöltési seb., 4Mbit/sec fel/le garantálva, bruttó havi 4500 Ft-ért.

A termék (szolgáltatás) itt:
www.emktv.hu/images/stories/net_aszf-valtozas_2007.07.20.pdf
Honlapja itt:
www.emktv.hu

Pesti telefon: (1) 707 0707 (1)707 1000
Pécsi telefon: (72) 232 114
Kiskunhalas: (77) 422 422

Nekem nincs még, így tapasztalatom sincs. Csak UTP az kábelt hozták el az ajtómig. Reménykedem.

Karma · http://karma.blog.hu 2007.09.06. 15:56:13

A UPC-nél vagyok és lehet h hihetetlen de soha nem volt gondom. Azonkívül valóban hozza a névleges sebességet (10mbit).

A mobilinternet jó lesz, de még forrnia kell magát egy kicsit.

Fibernet? Soha többet !!! 2007.09.06. 16:43:32

4 hónapra visszamenőleg nem azt a netcsomagot kaptuk, amire előfizettünk. 1024kbyte/s -re fizettünk elő, ehelyett a letöltésünk nem volt több 400 kbyte/s -nél. Kb. 3 hete ez megoldódott. 1 jó pont.

1 hónappal ezelőtt bejelentettük a netszolgáltatónknál, hogy problémáink vannak a modemmel. Elég gyakran, naponta 30-40 alkalommal is, magától újraindult, rohadt zavaró meg kell hagyni. Szóval ez egy hónapja történt, és a lényeg a lényeg, az elmúlt 1 hónapban összesen 5 alkalommal jelentettük be ezt, és még egyszer nem jöttek ki megnézni hogy mi is a baj !!!
Múlt hét pénteken felhívott egy magát szervízesnek valló munkatársuk, mondván rossz a modem ki kell cserélni, hétfőn ez meg is fog történni mivel akkor kapnak új modemeket. Jó rendben, mondtam, itthon leszünk jöhetnek. Ma csütörtök van, tippeljetek történt-e valami. Nos azt kell mondjam hogy az égvilágon semmi de semmi előrelépés nem történt ez ügyben.
Ezért a mai nap folyamán újra elmentünk bejelenteni a hibát (ugye számol mindenki, ez már a hatodik alkalom 1 hónapra visszamenőleg!!!), ahol közölték hogy a hálózati szoftverrel van a gond, aminek a kijavításán dolgoznak és ezért indul újra a modem.(??)

Namost, miért van az hogy a szervízes kollégájuknak fogalma sincs hogy mi a baj, szerinte a modem, mások szerint a hálózat.

Miért van az, hogy telefonon soha (ÉRTSD SOHA) nem lehet elérni őket folyamatosan a géphang válaszol?

Miért van az, hogyha e-mail -t ír nekik az ember akkor arra soha (ÉRTSD SOHA) nem válaszolnak?

Miért van az, hogy ebben az országban majdnem az összes nagyobb cég azt hiszi, hogy az ügyfél van értük, és nem ők az ügyfélért?

Miért van az, hogyha fizetek valamiért akkor addig mindenki olyan kedves de utána le se sz@rják az embert?

Mindenkit üdvözlök a Balkánon, annak is a legszélén....

LAN 2007.09.06. 16:44:10

Romániában tarolnak az ethernet LAN/WAN hálózatok. Itt, Kolozsvárott tizenegynéhány ilyen kis hálózat működik, meglepően jól, majdhogynem ingyen: havi 10 euró/2 Mbps de van 8 Mbps is kb. 30 euróért, Forgalomkorlátozás nincs, a névleges sebesség gyakorlatilag folyamatos, az ISP nem szivatja az ügyfelet, és vannak lokális dc-hubok is többezer userrel, akár 10 MB/s sebességgel is.

Szóval itt egyelőre banzáj van, szvsz előbb-utóbb belebarmol az UPC vagy az RDS.

muszak 2007.09.06. 17:18:02

megarambo (és többiek): ha a sebesség TARTÓSAN alacsonyabb a szerződésben foglaltnál, akkor lehetőséged van a hűségidőszakon belül is INGYEN migrálni a kisebb csomagra, illetve ha azt sem éri e, akkor a szerződés felbontására. A minimális sebesség valóban létezik és T-Com előszeretettel hivatkozik is rá, de ez nem azt jelenti, hogy ha valakinek csak 150 Kb/s-on hajlandó menni a net akkor nincs más lehetősége mint fizetni a díjat, és nem netezni. A P2P korlátozás sajnos gyakorlat a UPC-nél (másnál is van ilyen) de azért az elég nevetséges, hogy valaki azért panaszkodik, mert a lakótelepeken nem elég gyengék az ajtók és így nehéz a rablók dolga. :-) Nagyjából ilyen amikor azon sírunk, hogy nem megy a torrent annyival...
Az sebességhez még annyit, hogy verjétek csak az asztalt, mi is azt tesszük a T-Com felé, mint az egyik szolgáltató műszakisai, és hatásos is.

muszak 2007.09.06. 17:26:07

Fibernet: huha, micsoda sebesség! :-) Egyébként az említett cégnek híresen rossz a műszaki támogatása, minket is csábítottak oda, de olyan fizetésért, hogy...

muszak 2007.09.06. 17:31:31

Fibernet: huha micsoda sebesség! :-) De komolyan, az emlegetett cégnek híresen rossz a műszaki támogatása, minket is csábítottak oda, de olyan fizetésért...

ikocka · http://kocka.blog.hu 2007.09.06. 17:49:55

muszak: igen ez egy szep mese, nekem mikor megemeltek 4-esre az ADSL-em, es nem ment csak 1-el, akkor kb. 1 honapnyi cirkuszalasba kerult mire felfogtak, hogy nem kapom meg a 4-est csak az 1-est, es semmivel se tobbet.

vegul kijott egy szerelo aki megallapitotta a frankot es kiderult, hogy a hiba a kapcsoloszekrenyben volt a haz elott, de ettol az idotol szamitva 2 honapig kellett cirkuszolni a t-online-nal mire azok is felfogtak, hogy nem fizetem ki a 4-es internet arat arra az idoszakra es erre mar volt bizonyitek is a t-com reszerol

szoval ez, hogy ide-oda migralok meg konnyen megy az ilyen egy mese, az uveghegyen tul

muszak 2007.09.06. 17:58:08

doda: más az, amikor a hiba javítható, és más az amikor nem. Egyébként az, hogy nem fizettél, az rendben van. A migrálást egyébként, csak akkor tehetjük meg, ha a T-Com hivatalosan elismeri, hogy nem tudja nyújtani a vállalt sebességet. Nem írtam azt, hogy könnyű lenne. De bizonyára te tudod jobban, hogy ez hogy megy, elvégre én csak csinálom naponta.

subabubba 2007.09.06. 18:04:03

Nekem EMKTV Kábelnetem van, meg vagyok elégedve, egyszer egy wifi rooter miatt egy hétig nem volt netem, mert a fizikai címet nem tudták resztetlni, de azóta minden rendben.

Azért meg baromira meg vagyok elégedve, mert T-comnál fizettem 6000-et ISDN-ért és 11.000-et ADSL-ért, (ROHADJON MEG A T-COM!!!) most pedig 2.900 Ft-ért kapok két ingyen vonalat (KábelTelefon) a kábelnet mellé.

Vagyis 14.000-et takarítok meg havonta, máshogy nem lehetett, mert 3 hónapig kiszerelik az ADSL-t, és csak ezután köthetek velük új akciós előfizetést, különben fizethetem a régi árat. ROHADSZ SZEMÉT T-Online T-Com, egy mocsok lehúzós cég, óvakodjon mindenki tőlük!!! Persze amikor felmondtam a szerződést, akkor elkezdtek azonnal keresgetni, hogy jajj, mivel nem voltam megelégedve, lenne nekem ajánlatuk, stb. de még az is szarabb volt mint az EMKTV, úgyhogy egy pillanatig sem gondolkodtam hogy maradjak-e ott.

ikocka · http://kocka.blog.hu 2007.09.06. 19:02:05

muszak: ha elismeri.... de nekem az is legalabb 4 telefonba es cirkuszalsba kerult, hogy egy hozzaerto emberhez jussak es ne csak azt fogjak ram, hogy mert biztos lassu weboldalt kertem le...

ha elismeri.... nem rajtam mult ez az egesz, nem rajtam mult, hogy kijojjon a szerelo, nem rajtam mult, hogy megnezzek a vonalat megis nekem kellett cirkuszolni, de atraktak a 4-es csomagba penzugyileg es onnantol kezdve az mar senkit nem erdekelt rajtam kivul, hogy poccre 1-esen ment a netem

hidd el jobban tudom mert en vagyok a fogyaszto es nekem kellett cirkuszolni, es eljutottunk oda, hogy telefonban fel sem fogta a t-com a dolgot, hanem mar postai levelben kellett leirjam a reklamaciomat, aztan szepen osszegyult a sok ki nem fizetett csekk es nekem kellett nyaron utolag befizetnem azert mert en mar az elso telefonnal a sztori kezdeten elmondtam a dolgokat de a felfogasi kepessege a tcomnak es tonline-nak egyenlo a nullaval

persze a fogyaszto fizessen es ha nem fizet akkor meg en vagyok megfenyegetve, hogy 8 napon belul blabla, de ha nekem van bajom akkor meg kb. szarnak ram, egy fogyaszto nem fogyaszto..

a lenyeg, hogy megoldotott a dolog, de az az irgalmatlan sok cirkuszolas es telefonalas nem volt semmi, ja es ha beraktak problemas fogyasztonak akkor rakjanak, de minden visszakeresheto es vegul nekem lett igazam...

nabla 2007.09.06. 20:00:16

Subabubba: EMKTV (=DIGI Kft) -ről szóló információdat köszönöm. T-Com-ról: Igen, a T-Com-tól mi sem áll távolabb, mint az üzleti korrektség, és mentalitását rákényszeríti, vagy csak úgy átragad a viszonteladóira is, így azok többsége sem különb nála, igyekszenek nem a hibát, hanem a hibabejelentést elhárítani.
A legtöbb szolgáltatónak, a T-Com-mal ellentétben nincsenek jól-képzett szakemberei. Nem csak hogy módjuk sincs a hibák elhárítására, hanem képtelenek is erre, és ez nem csak az ügyfélszolgálatosokra igaz. Tudományuk kimerül az OutlookExpress menu-struktúrájának ismeretében. Azzal védekeznek, hogy csak a T-Com-nak vannak eszközei a hálózat diagnosztizálására: ez akár igaz is lehet, de olyan emberek, akik még egy PING-et sem adtak ki életükben, azok sajnos semmiféle eszközzel sem jutnak semmire. És az sem mond nekik semmit, ha elmondod nekik,
hogy a 30%-osan ingadozó PING idő komoly túlterheltséget jelez, és az 5%-os állandó csomagveszteség, az már elég súlyos hibát mutat, és csak együttműködve tudhatjátok eldönteni, hogy a Te kütyüidben van-e a hiba, vagy az övékében. Ha elmondod egy szolgáltatói ügyfélszolgálatosnak, hogy nem tudsz levelet küldeni az xyz@gmail.com-nak, és ez bizony azt jelenti, hogy az ő levelezőszerverének az autentikációjával van ban baj, akkor úgy a harmadik írásbeli bejelentés után esetleg az egyszeri Dravanet-es diszpécser félig rosszul továbbadja bejelentésedet a "szakértőnek", aki hamar kijavítja a hibát, amit mellesleg ő követett el. Tehát, ha Te megkeresed/azonosítod és bizonyítod a hibát, csak akkor állnak neki megjavítani - esetleg.
Persze felmerül a kérdés, miért is kapja a fizetését emellett a Hirközlési Fogyasztói Jogok Biztosa? Mi szükség van a hivatalára, ha minden ISP azt csinál tőle, amit csak akar? Kiváncsi volnék hogy 2006-ban hány száz v. ezer panaszt vizsgáltak ki, és hányat követett bírság és átlagosan mekkora?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.06. 21:53:28

Nekem itthon ISDN+ADSL (8 Mbps) kombó volt, így együtt k. drágán. Június elején jött a Vodafone a HSDPA akcióval, megrendeltem, nagyon jó volt, olcsó is, korlátlan is, mobil is. ADSL hűség is pont lejárt, úgyhogy lemondtam. Meg az ISDN-t is, mert minek. Aztán elindult a Vodafone kampánya ami máig nagyon megy, csak éppen a kezdeti szuper szolgáltatás helyett most már néha fel se akar csatlakozni, amikor sikerül, akkor is hárompercenként két percig semmi adatforgalom, néha tovább. Vagy épp meg is szakad. Különösen az esti órákban. Nem ártana a hálózati kapacitást arányban tartani a felhasználók számával, mert így ez kezd elég szar lenni...

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.07. 02:01:42

Hát igen, vidék sux. Általában egy alternatíva közül választhatunk net szolgáltatót, újabban talán ez nőtt egy kicsit, de az árak nem igazán külünböznek.

Akkor még szerencsésnek érezheted magad, ha van a közeledben Wi-Fi, az én falumban (na jó, városnak nevezik 750 éve) azt hiszem csak két helyen van, a mekdönciben meg a főtéren, a lakásom nagyon a hatótávolságukon kívül van. Pár évtizeden belül nem lesz olyan Wi-Fi lefedettség vidéken (talán Budapesten sem), mint San Franciscoban, ahol a Google kísérleti jelleggel tolja. A Wi-Fi egyelőre egy szép álom.

Az ADSL-t azért tolják más kábelen is, a UPC kábeltévén nyomja, de valóban a legtöbben a T-n keresztül. Amúgy a 8 megabit sem 8 megabit (nekem 6 körül van, ha valaki közel van a központhoz, talán megcsípi a közel 8-at, de az a plafon, amit a szolgáltatás elérhet, nem az a szolgáltatás sebessége), és a korlátlan sem korlátlan, legalábbis a T-nél most 150 giga a korlát. Ami persze elég (ha ezért puffogok, mindig előkerül egy-két "mé, torrentezel bameg, nem elég a fél világ?" T-fanboy), de attól még hazudtak, nem kicsit, nagyon, reggel, éjjel, este, sőt még napközben is, és továbbra is ezt csinálják. Mondjuk nem panaszkodom, ez elég korrekt szolgáltatás havi 12-ért, de ugyanennyiért mennyivel többet kapnak a svédek meg a franciák.

A sorból kifelejtetted a rádiós vagy mikrohullámú dolgot. Ugyan nem nagyon ismerem, de ahogy kivettem, elég sokan használják, és amolyan közepes szintet megüthet, csak annyi kell, hogy X ember jelezze a csatlakozási szándékát, és akár faluba is elviszik.

fibernet.hu 2007.09.07. 03:02:26

a fibernet nem lenne rossz, ha nem lenne rossz.
Sajnos mostanában sok baj van vele, mindig keresi az IP címet és újra indul. Most cserélték ki a modemet és most is sok baj van vele. Kiderült a szerelők szerint, hogy sok gyári hibás erősítő van az utcán és ott ahol hiba van ott javitgatják.
Egyébként ha van internet akkor ez nem lenne rossz és viszonylag nagyon jó áron.

Nestor 2007.09.07. 08:46:10

Kicsit OFF, de T-onlányról annyit elmondanék, hogy múlt hónapban is bejátszott egy kedveset az ügyfélbarátság jegyében, amikor fogta és egy kutya szó nélkül letiltotta minden előfizetőnek a t-online tartományon kívüli ki/be menő smtp portot. Ennek eredményeként aki volt olyan botor, hogy más -erre szakosodott- szolgáltatónál kért e-mail címet (gondolván egy esetleges netszolgáltató váltással megszünő T-s mailcímére) az nézhetett ki a fejéből mert a levelek lejöttek, de a küldés attól a naptól felejető.

Én nem tudom ez mi, ha nem árukapcsolás? Kötelező az ő mailjüket használom, ha nem akarok webmailel bohóckodni?

Állítólag van egy online felület ahol mint opciót ki lehet szedni a port tiltását, de ehhez az ügyfélszolgálaton kell jelszót kérni (Ez utóbbit nem biztos forrásból tudom.)
/OFF

rlaci · http://techline.blog.hu/ 2007.09.07. 11:24:14

A T-Online-al tényleg akadnak gondok. Nekem az tette be az ajtót, hogy kb. a kb. egy jó fél ével ezelőtti „sávszélesség-növeléssel” egyáltalán nem teljesítették az ígéretüket. A beígért letöltési sebességnek a felét – 8 helyett kicsit több, mint 4 Mbps – sikerült elérni – mindezt Budapesten -, a feltöltés pedig szánalmasan lassú volt. A szerződésben rögzített minimális átviteli sebességet elég alacsonyra választották ahhoz, hogy nehogy az ügyfél joggal panaszkodhasson. Sok más szolgáltató akad, aki ugyanezért az árért többet nyújt.
Szerintem a UPC annyira nem rossz, mint néhányan –Pl. Broki - mondják, az ígért sávszélességeket teljesíti, amik feltöltés tekintetében is korrektebbek, mint az ADSL-nél. Adatforgalom korlátozásról nem tudok, de ha van is havi 250 Gb korlátozás, az miatt sem kellene panaszkodni, mert akinek ez kevés egy hónapban, az szerintem már „kicsit” túlzásba viszi…

bio 2007.09.07. 12:10:40

csatlakoznék a T-com fikázókhoz...nekem eredetiled pgsm mobilnetem volt, na azzal nem volt egy fia gondom sem...vidéken mindenhol atomstabil edge.
csak sajna összerugtam velük a port, így váltani kényszerültem. vodka kiesik, maradt a mindig is rettegett t-mobile. nah utólag megmondom nem csalódtam benne....azóta az edge telóm nem nagyon látott edge hálót, gprs-t se mindig....mindezt nem messze az örstől...vidékről ne is beszéljünk....pedig a lefedettségi térképek nem ezt mutatják....jah és az hogy szinte bárhol képes csippantani a telóm hogy elment a térerőm hát az külön nagy szám... mikor pannonos voltam nem is ismertem erről az oldaláról.....na csak ennyi :)

bio 2007.09.07. 12:15:18

ja és az a upc-s 250giga nem is olyan rossz....emlékszem volt az 30 is, és szídtuk a lakótársam mint a bokrot, mert fél hónap alatt letöltögette, aztán meg maradt a jó kis modemes "gyorsaság" hó végéig....

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.08. 02:08:21

Nestor: Én most is kipróbáltam a GMail SMTP-jét, nekem működik, T-ről. Talán csak bizonyos területeken tiltották le, mondjuk elég patkányság. Ahogy a Torrent korlátozás is, nem csak warezra használják az emberek, egyre többen, komoly cégek is (nagyobb Linux disztribúciókat készítők például, vagy amatőr filmesek) használják a Torrentet terjesztésre, egyre jön fel legál területeken is.

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.08. 02:13:19

A UPC-vel én kétszer égettem meg magam:

1 gigás limit volt még csak elérhető (havi 15 körül, a következő lépcső több tízezres céges szolgáltatás), épp online melóztam Kanadába, persze 3 nap alatt elfogyott, kiraktak a durván 1bit/sec sebességre (napi e-mail letöltés 2-3 óra), nem ment a rendszer, buktam a melót.

Aztán még egyszer próbálkoztam velük, azt hiszem akkor volt a 30 gigás limit, vagy még csak 10, már nem emlékszem, de még mindig jobb volt ezen a területen a kábelmodemes T, mentem vissza még pár évre, amíg ide is elért a T ADSL-je. A UPC kábé ekkor került a "többet biztosan nem megyek hozzájuk" fakkba.

Persze a T-vel is megjártam párszor:

Egyszer elfelejtettek pár hónapig csekket küldeni - az ember az ilyesmiért persze nem reklamál - de aztán pótolták egy 150 ezressel, mehettem kölcsönkérni.

A másik kör az volt, hogy két hónapja ki volt kötve a T az egyik UPC váltás után, rég nem volt hűségesküm, persze azért még kifizettettek velem két szolgáltatás nélküli hónapot - csóró vagyok, de ügyvéd nem, így inkább nem pattogtam, fizettem, mint Kossuth Lajos.
süti beállítások módosítása